22 september 2007

Sau ei Winega?


Hoog tijd om nog eens iets op deze blog te zetten, want gisterenavond hebben we voor 't eerst Fish and Chips gegeten. Netjes ingepakt in bruin papier en dan op de fiets naar huis gesleept, waar Fien smulde en zuinig dipte in ketsjupsaus (lees: 'Pluk van de Petteflet', hfdst. 4). Het heeft ons trouwens echt gesmaakt; de kabeljauw was erg lekker en de frieten waren (na een minuutje op de bakplaat onder de hete grill) 'wel oké'. Fien en ik gingen de frietjes afhalen bij de chinese snackbar om de hoek. Toen onze bestelling werd ingepakt kon ik nog net op tijd 'Noooo' roepen. Ik herinnerde me plots dat de Engelsen inderdaad zout EN AZIJN op hun frieten doen en begreep ineens wat de vriendelijke chinees bedoelde toen hij bij het opnemen van mijn bestelling een paar keer 'Sau ei Winega?' had geroepen...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Het ziet er heel lekker uit

Nonkel Joris zei

site update
niuwe fotos bezoek oxford

katrien houben zei

Hier voor de 2de keer een reactie, eerste keer is mislukt omdat er geen wachtwoord is.
Wij aten vanavond met Swa kip met kriudenkaas en pastinaak en prei...ook heel lekker.
Hier is het aftellen begonnen ....nog 24 dagen en Toon heeft nu echt zin gekregen om aan zijn werk voor nonkel Bert te beginnen.
Lies telde ook af totdat ze Fien en Jef in het echt terug mag zien...en Martje geniet in stilte.

En ik ...ik ben blij om mijn broer en schoonzus terug te zien ..... jullie worden ook zeker niet vergeten.

Tot gauw,
zus