1 september 2007

We wonen in Iffley Village, een klein Middeleeuws dorpje dat mettertijd deel is geworden van de stadsuitbreiding van Oxford. Iffley ligt dus binnen de grote ring van Oxford, hoewel het hier echt heel groen is en enkele natuurgebieden op wandelafstand biedt. Wat u hiernaast ziet, is Iffley lock. Een sluisje op de Thames, met een prachtig sluiswachterhuis, een klein terrasje en een paar ganzen. Idyllisch Engeland op zijn best en gelegen op 400 meter van ons huis. Dagelijks lopen Fien, Jef en ik tot daar, om de bootjes te bekijken en de ganzen eten te geven. Op de westelijke oever ligt het Thames-path: een voetgangers- en fietserspad dat Iffley Village
verbindt met het stadscentrum (ongeveer 2,5 kilometer). Op zondagmiddag naar de stad wandelen betekent voor ons dus: rechts de cricketwedstrijden bewonderen en links de regatta (roeiwedstrijden op de thames) volgen. Ik heb al beslist om me in maart in te schrijven voor een beginnerscursus roeien (6 weken) bij de roeiclub om de hoek. Zo'n elegante sport! En goed voor de buikspieren...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag lieve mensen, zo fijn om wat van jullie te horen! Dat ziet er daar echt fantastisch uit. Het heerlijke pittoreske Engeland. Katrien, ik zou zo willen afkomen. Alleen al de naam 'Magdalen College'. Direct zoveel herinneringen...
Katrien, stuur jij eens een mailtje met je e-mail? Ik vermoed dat dat crz adres wel niets meer zal geven...
Veel plezier en veel geniet alvast!
groetjes
els

Anoniem zei

Dag allemaal,

Het ziet er daar toch wat pittoresker uit dan de Halfstraat en de Boomsesteenweg! We kijken ernaar uit.
vake en moeke